Zbytečná otázka, divíte se? Ne až tak úplně. Stačí, abych vám prozradil, že se nejedná o jen tak ledajaké Volvo, ale o upravený kousek, do kterého putovaly úplně jiné vnitřnosti.  Základem pro tuto úpravu se stalo Volvo Amazon (typ P120) z roku 1967. Původní na něm zůstal snad jen vzhled karoserie při pohledu z dálky a za šera. Mattias Vöcks na něm upavil snad úplně vše.

Pod kapotu se nastěhoval šestiválcový motor o objemu 2,8 litru, který je dopovaný turbodmychadlem. Krásně oddychuje díky ručně vyrobenému výfukovému potrubí z nerez oceli. Díky mnoha dalším drobnostem se výkon motoru posunul až přes hranici 600 koní! O přenos síly na vozovku se stará pětistupňová převodovka (původně z Toyoty Supra) přes litá kola BBS o rozměrech 8,5 x 19 palců obutých do pneumatik Falken 245/40 R19 vpředu a 10 x 19 palců s pneumatikami 275/30 R19 vzadu.

Aby Volvo s tímto výkonem v pořádku zastavilo, bylo potřeba původní brzdy nahradit úplně jinými. Dopředu se nastěhovaly brzdy AP Racing s 6-ti pístkovým brzdičem, který se zakusuje do kotouče o rozměru 340mm. Vzadu jsou to pak také brzdy AP Racing, ale se 4-pístkovými třmeny a kotouči o průměru 315 mm doplněné o 4-pístkovou hydraulickou ruční brzdu.

 

Tohle Volvo není tedy žádné „ořezávátko“ a jak je vidět z videa, poradí si i se supersportem od Ferrari!

-PS-