V aukci budete mít možnost vydražit raritní Porsche 959

Autor: Jan Karlík - 11. 8. 2016


Porsche 959 je naprosto legendární a obdivuhodné Porsche. Model 959 vznikl jako homologační speciál pro skupinu B. Dost často se o něm mluví také jako o prvním novodobém supersportu a modelu, který díky své vyspělosti udával směr pro celou automobilku ještě dlouhou dobu po jeho vzniku. Musí vám být jasné, že takové auto se na prodej neobjevuje každý den.

Porsche 959 3

Když už se náhodou stane, že se tohoto klenotu chce někdo zbavit, bývá v aukčních síních opravdu dusno. Přeborníky v brutálních aukčních bojích jsou zejména Američané. A to z toho důvodu, že svého času se totiž kvůli předpisům nesmělo Porsche 959 do Spojených států dovážet. Dnešní zákony však nezakazují dovezení takového vozu a naopak povolují následnou registraci auta do kategorie veterán. A v tu chvíli se rozvibrují kolena všech amerických sběratelů. Jeden červený exemplář totiž bude na prodej.

Červené Porsche 959 pochází z roku 1987 a bude ho prodávat aukční síň Mecum Auctions. Prodejce dává všem zájemcům možnost zkontrolovat si historii přímo u Porsche, a pokud je mezi čtenáři tak velký petrolhead a milionář v jednom, VIN kód pro vás je WP0ZZZ95ZHS900036. Tato aukce je posvěcená přímo automobilkou Porsche a k vozu tak dostanete také oficiální certifikát původu a velmi detailně popsanou servisní historii tohoto konkrétního kousku. Přestože ani nemusíme polemizovat o tom, že taková investice bude velmi dobrá, problém bude spíše v ceně. Kdo z nás si může dovolit zaplatit částku 1,1 až 1,3 milionu dolarů… Přesně takové jsou první odhady specialistů. A to ani zdaleka nemusí být koncová cena.

Automobilka plánovala postavit 200 kusů Porsche 959, které byly potřebné pro homologaci závodního speciálu pro skupinu B. Nakonec pro velký zájem opustilo brány továrny ve Stuttgartu celkem 354 automobilů. O pohon ve své době nejrychlejšího auta planety se staral dvěma turbodmychadly přeplňovaný vzduchem chlazený plochý šestiválec o objemu 2,8 l a výkonu 450 koní (331 kW). Velmi zajímavý je také systém elektronicky řízených kol zadní nápravy a nebo na tu dobu komplikovaný podvozek, který udržoval konstantní světlou výšku. Tak co? Jdete do toho? :-D

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru