Test Citroën C4 Picasso 1.6 BlueHDi 120k (2017)

Autor: Pavel Srp - 15. 1. 2017


Citroën C4 Picasso je na trhu ve své druhé generaci a před nedávnem prošel modernizací. Ta byla ale, jak je dnes ve většině případů zvykem, spíše kosmetická. Designové rozdíly oproti verzi před faceliftem jsou minimální. Do redakčního testu jsme se rozhodli vzít verzi C4 Picasso s naftovým čtyřválcovým motorem 1.6 BlueHDI ve výkonové verzi se 120 koňmi.

Design

I v případě, že budete mít verzi před modernizací a po ní vedle sebe, odlišnosti budete hledat. Citroën se rozhodl, že není třeba měnit něco, co funguje, a co se stále dobře prodává. Přední část tak stále nabízí světlomety ve třech úrovních. V té spodní jsou mlhová světla, uprostřed potkávací a dálková světla a v nejvyšší poloze LED světla pro denní svícení a ukazatele směru. U verze před modernizací byla tato světla společná pro denní svícení i pro blinkry. V případě, že jste pustili blinkr, denní světlo zhaslo a místo něj se rozsvěcoval blinkr. Po deaktivaci blinkru se denní svícení rozsvítilo. Ve verzi po faceliftu je toto světlo rozděleno do dvou sekcí – denní svícení i blikač mají své vlastní segmenty.

Drobnými změnami prošel také nárazník, který z jednoho otvoru udělal dva nad sebou. Ten spodní prochází celou šíří předního nárazníku a končí chromovanými mřížkami kolem mlhovek. Zadní část dostala jen novou grafiku zadních světlometů. Nový design dostala i litá kola.

 

Interiér

V interiéru je takřka vše při starém. Přesto se několik novinek najít dá. Nový je dekor na dveřích, ale také grafika centrálního displeje na vrchu palubní desky.

Ten vypadá o poznání moderněji. Sami si můžete vybrat, co bude zobrazovat. Možností je mnoho, od mapy a navigace, přes jízdní údaje jako je spotřeba paliva a dojezd, nebo aktuální jízdní informace (otáčkoměr, teplota vody a oleje) až po tmavou obrazovku, aby nerušil například ve tmě. Rychlost ale bude v jeho levé části zobrazována vždy. Není to jediný velký displej, který auto má. Druhý je přibližně uprostřed středového panelu a zobrazuje klimatizaci, multimédia, telefon, ale může zobrazovat také navigaci.

Vše se ovládá dotykem, což mi nepřijde jako zcela bezpečné. Nejen, že když sledujete navigaci, nemůžete si jednoduše upravit teplotu klimatizace, ale musíte nejdříve přepnout obrazovku, ale ovládání není intuitivní a je třeba vždy odvrátit zrak od cesty před vámi. Bez změny zobrazení lze zapnout pouze ofuk čelního skla a nebo vyhřívání toho zadního.

Většina funkcí se dá ovládat i prostřednictvím tlačítek na volantu. Na první pohled jde ale o nepřehlednou změť tlačítek, která mnohdy nejsou ani nijak nadepsaná. Jsou rozdělena do jednotlivých tematických částí, orientovat se tak lze částečně podle toho.

Prostornost

Citroën C4 Picasso je MPV, takže se u něj prostornost očekává tak nějak samozřejmě. A v tomto ohledu nezklame. Nejen, že je prostorné, ale je také praktické. Trojice samostatných zadních sedadel se dá nezávisle na sobě posouvat dopředu nebo dozadu, ale také sklápět.

V interiéru je také díky určení automobilu spousta odkládacích přihrádek. Tu větších, tu menších, ale složíte do nich vše, co si s sebou rozhodnete vzít. Před řadící pákou je uzavíratelná odkládací přihrádka s konektory na USB nebo 12V. Zadní sedadla mají k dispozici výklopné stolečky z opěradel předních sedadel, ale i kapsy pod nimi. Přední sedadla navíc nabízejí příjemný, o něco vyšší posez a v testovaném autě také vyhřívání nebo masáž.

Do zavazadlového prostoru se vstupuje rozměrnými pátými dveřmi, které jsou přes celou šíři. Otevírají se i se světly, a tak se o osvětlení vozu (například světla nebo výstražné blikače) v případě jejich otevření starají podobně jako u Audi Q7 nouzová světla v nárazníku. Základní objem zavazadlového prostoru se dá posunutím sedadel z 537 litrů zvětšit na 630 litrů. Po sklopení opěradel to může být až 1 709 litrů.

Pohonné ústrojí

Testovaný vůz poháněl prostřední z nabízených vznětových motorizací. Jde o 120koňový čtyřválec s objemem 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Na výběr je z dvojice převodovek – manuální, kterou měl náš vůz, nebo automatické – obě se šesti rychlostními stupni.

Motor je utlumen hlavně díky dlouhým převodům, dynamika ale přesto nemusí být úplně špatná, je však potřeba motor více vytáčet. Pokud pojedete klidně, potěší naopak spotřeba paliva, která se dá udržet okolo šestilitrové hranice.

Podvozek je naladěn velmi pohodlně, auto je houpavé, ale díky tomu se poměrně dost naklání v zatáčkách. Rychlá nebo ostřejší jízda na zatáčkovitých okresních silnicích se mu příliš nelíbí a podle jeho chování to poznáte. C4 Picasso si libuje při klidných rodinných přesunech.

Závěr

Citroën při modernizaci modelu C4 Picasso nepřišel s žádnými převratnými změnami. Vlastně to nebylo potřeba, protože svoji úlohu rodinného auta splňovalo dobře už od příchodu druhé generace. Prostorný interiér s mnoha praktickými prvky zastane roli rodinného vozu na jedničku. Pokud by přece jen nestačil, pak je v nabídce ještě delší provedení C4 Grand Picasso, které se liší nejen rozměry, ale také designem zadní části.

Poměrně dobře je stanovena i cena, za kterou lze Citroën C4 Picasso pořídit. Ceník startuje na akčních 479 900 Kč za naftovou verzi 1.6 BlueHDI s výkonem 100 koní. S testovaným motorem cena začíná o 20 tisíc Kč výše. V nabídce pouze jediný benzínový motor, je jím přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP se 165 koňmi, který je spojen výhradně s automatickou 6° převodovkou. Jeho cena startuje na akčních 519 900 Kč.

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Odvážný design,Ovládání vozu pouze dotykem
Klid a poloha na palubě,Pružnost motoru
Praktický a prostorný interiér,Podvozek funguje jen při pohodlné a klidné jízdě
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Citroën
Typ:,C4 Picasso
Motor:,1.6 BlueHDI 120k
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 560 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,předních kol
Výkon:,88 kW/120 koní při 3 500 ot./min
Točivý moment:,300 Nm při 1 750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,11.3 s
Maximální rychlost:,189 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,4.4 / 3.5 / 3.8
Emise CO2:,100 g/km
Objem nádrže:,55 litrů
Délka:,4 438 mm
Šířka:,1 971 mm
Výška:,1 625 mm
Rozvor:,2 785 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 395 kg
Objem zavazadlového prostoru:,537 – 630 / 1 709 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru