Citroën C4 není na silnicích žádnou novinkou, ale novinkou je nový přeplňovaný tříválcový agregát pod jeho kapotou. Možná si pohrdavě zamumláte: „Cože, tříválec?!“ Jenže tenhle tříválec byste nejspíš v autě nehádali ani po startu a ani po krátké jízdě. Rovnou na začátek prozradím, že v tomto případě vůbec nejde o špatnou volbu, ba právě naopak.

Motor 1,2 PureTech e-THP má díky přeplňování hodně slušný výkon 96 kW/130 koní a točivý moment 230 Nm! Navíc je velmi dobře zpřevodován, takže je s ním C4 poměrně svižná i úsporná. Díky průběhu křivky točivého momentu má motor sílu od velmi nízkých otáček a nepolevuje až k červenému poli. Přitom je to zátah hodně přesvědčivý…
Nejlepší je však samotný projev motoru. Ačkoliv jde o tříválec (a ty často vynikají zejména vibracemi na volnoběh) v tomto případě na to můžete rovnou zapomenout. Na volnoběh motor – pokud ho tedy zrovna nedeaktivuje systém Start/Stop – takřka nevibruje a díky perfektnímu odhlučnění není slyšet. A o moc se to nezhorší ani při jízdě.
V Citroënu C4 je motor spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, Peugeot ho má v nabídce ale i s automatem a věřím tomu, že to bude také fungovat. Převodovka, respektive řazení je však v testované C4 asi tím nejslabším článkem. Řazení není z nejpřesnějších, je poměrně tuhé a má dlouhé dráhy řazení. Na sportovní jízdu s ním rovnou zapomeňte.
Té navíc nesvědčí ani podvozek, který je hodně komfortní, auto se na silnici spíše příjemně pohupuje. Nerovnosti vyžehlí s jistotou a v tichosti (odhlučnení podvozku je perfektní), ale ostře řezané zatáčky na okreskách mu příliš nesvědčí. Zejména větší nerovnosti v zatáčce rozhodí zadní část s jednoduchým zavěšením náprav. Na kvalitní silnici a na dálnicích jsou však jízda i chování auta jisté.

Díky tomu se dá na velmi příznivé hodnotě udržet spotřeba paliva. V dokumentech se dočtet o hodnotách do 5 l/100 km v kombinovaném režimu, v praxi se dá zcela bez problémů jezdit do 6,0 l/100 km. A to nejsou vůbec špatné hodnoty.
V interiéru je dostatek místa pro čtveřici cestujících. Na zadních sedadlech se běžně vzrostlí jedinci posadí v pohodě, problémem by snad mohlo být jen kdyby na těch předních seděli dvoumetroví dlouhání. Ani čtyřsetlitrový kufr nezklame, snad jen vysoká nakládací hrana ztíží naložení a vyložení nákladu. Na modelu C4 je už decentně znát jeho věk. Interiér díky tomu na jednu stranu naštěstí nepřišel o klasické „tlačítkové“ ovládání klimatizace i rádia, které je nejen jednodušší než nové dotykové, ale je i bezpečnější, protože tolik neodvádí pozornost.
Na Citroënu C4 je již znát jeho věk, nicméně nový motor mu dodal čerstvou krev do žil. S novým tříválcem díky jeho slušnému výkonu ožil a pro nenáročného řidiče by mohlo jít o vhodnou motorizaci vzhledem k jízdním výkonům, utlumení, ale i co se spotřeby paliva týká. Základní cena vozu s testovanou motorizací startuje na 374 900 Kč.
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Citroën |
| Typ: | C4 |
| Motor: | řadový tříválec |
| Objem válců: | 1 199 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | benzín |
| Pohon: | přední |
| Výkon: | 96 kW/130 koní v 5 500 ot./min |
| Točivý moment: | 230 Nm v 1 750 ot./min |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 10.8 s |
| Maximální rychlost: | 199 km/h |
| Převodovka: | manuální šestistupňová |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 6.1 / 4.3 / 4.9 |
| Délka: | 4 329 mm |
| Šířka: | 1 789 mm |
| Výška: | 1 502 mm |
| Rozvor: | 2 608 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1 205 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 468 / 1 510 litrů |
| Ceník: | k nahlédnutí zde |
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek

