Výzkum zadaný Fordem ukázal, že 75 procent Evropanů v uplynulých pěti letech cestovalo automobilem do oblastí, kde by v případě potřeby nedokázali zavolat na tísňovou linku v místní řeči.

Systém SYNC s funkcí Automatického nouzového volání v nové Fiestě umí komunikovat s operátory tísňových linek v neuvěřitelných 26 jazycích, jimiž se mluví ve 40 regionech Evropy. Tím se nemůže pochlubit žádná konkurenční technologie.

 

„Automatické nouzové volání se aktivuje v případě dopravní nehody, v jejímž důsledku by posádka vozu mohla být v bezvědomí, zraněná nebo dezorientovaná,“ řekl Christof Kellerwessel, šéfkonstruktér elektrických a elektronických systémů ve Ford of Europe. „V takových situacích by bylo obtížné zavolat na linku tísňového volání i v mateřském jazyce mluvčího, natož v cizí řeči.“

Funkce Automatické nouzové volání, která se dodává jako standardní součást komunikačního a ovládacího systému SYNC, stanoví polohu vozu na základě dat z palubní GPS jednotky a mobilní sítě. Podle polohy potom zvolí řeč, ve které bude přehrána předpřipravená zpráva.

Následně systém Automatického nouzového volání vytočí celoevropskou tísňovou linku 112 prostřednictvím mobilního telefonu některého ze členů posádky, připojeného bezdrátově přes Bluetooth. Na základě souřadnic nehody dokáže systém zvolit správnou řeč pro danou oblast i v zemích, kde se hovoří několika různými jazyky.

K inicializaci systému dojde v důsledku aktivace airbagů nebo nouzového odpojení přívodu paliva. Automatický hovor se uskuteční po krátké pauze, během které ho lze zrušit, pokud posádka vozu žádnou pomoc nepotřebuje. Systém zprostředkuje komunikaci mezi operátorem tísňové linky a lidmi v havarovaném automobilu a v případě, že ten, kdo má telefon u sebe, vůz opustí, přenese hovor přímo do mobilního přístroje.

Z výzkumu mezi více než třemi tisíci respondenty z několika evropských zemí vyplynulo, že 75 % dotazovaných cestovalo v uplynulých pěti letech automobilem do země, kde by nedokázali zavolat na linku tísňového volání v místním jazyce. V Německu to platilo dokonce pro 84 % respondentů, ve Velké Británii a Rusku pro 75 %. V Itálii, Francii a Španělsku to platí pro 72 % dotazovaných. Deset procent účastníků průzkumu zároveň přiznalo, že se v uplynulých pěti letech stali účastníky dopravní nehody.

„Jistota poskytovaná systémem, který pomůže posádce havarovaného vozu zavolat na tísňovou linku v místním jazyce ve čtyřiceti různých regionech Evropy, je neocenitelná,“ dodal Kellerwessel.

Ford zároveň seznamuje operátory tísňových linek s fungováním systému Automatického nouzového volání prostřednictvím online informační služby, která je dostupná v několika jazykových mutacích.

Tisková zpráva/-PS-