Šest desítek vozů Hyundai s pohonem na vodík míří do Paříže

Autor: Tisková zpráva - 16. 11. 2016


Hyundai dodá šedesát vozů ix35 Fuel Cell s vodíkovým pohonem pařížské taxislužbě STEP (Société du Taxi Electrique Parisien). Automobilka uzavřela dohodu u příležitosti otevření veřejné čerpací stanice na vodík společnosti Air Liquide u evropské centrály Hyundai Motor v německém Offenbachu. Největší světová flotila vozů s pohonem na vodíkové palivové články je již v současnosti v provozu ve francouzské metropoli v počtu pěti vozů, které Hyundai dodal již v prosinci 2015. Počet vozů se má během příštích let postupně zvyšovat až na několik stovek.

„Podpisem memoranda se společnosti STEP a Hyundai Motor zavázaly přivést do ulic Paříže dalších šedesát vozů ix35 Fuel Cell,“ uvedl Thomas A. Schmid, ředitel společnosti Hyundai Motor Europe. „Kromě toho že vozy s palivovými články na vodík poskytují absolutně čisté řešení dopravy pro město, jsou také praktickou, pohodlnou a spolehlivou volbou pro řidiče a cestující.“

Ušetří více než 800 tun emisí

Šest desítek nových vozů ix35 Fuel Cell se stane součástí více než 17 tisícové armády pařížských taxíků, které již nyní v Paříži jezdí. Své benzinové a naftové kolegy mají postupně nahrazovat. Ve srovnání s auty s dieselovým pohonem s emisemi CO2 135 gramů na kilometr a se 100 000 ujetými kilometry totiž za rok ix35 s palivovými články ušetří více než 800 tun CO2 ročně ve výfukových plynech. To je pro představu ekvivalent uhlíkové stopy jedné osoby, která by letěla více než 200krát z Frankfurtu do New Yorku a zpět. Hyundai ix35 Fuel Cell přitom z výfuku vypouští jen vodní páru.

hyundai-ix35-fuel-cell-taxi-paris-vodik

Dokonce, i když se vodík vyrábí ze zemního plynu, jde o mnohem čistší energii, než jakou můžeme dostat z fosilních paliv: při stejné ujeté vzdálenosti mají vozy s vodíkovým pohonem emise skleníkových plynů nižší o 20 % ve srovnání se spalovacími motory a nevytvářejí přitom navíc žádné jemné prachové částice.

Bezmála 600 kilometrů na jednu nádrž  

Ix35 Fuel Cell je vůbec první sériově vyráběný a komerčně dostupný vůz s pohonem na vodíkové palivové články. V současné době na evropských silnicích ve dvanácti zemích jezdí více než 300 těchto automobilů. Výkonný asynchronní elektromotor generuje 100 kW/136 koní. Maximální točivý moment 300 Nm nabízí vzrušující řidičský zážitek. Model ix35 Fuel Cell ujede až 594 kilometrů na jednu plnou nádrž.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru