1. listopadu 2012 byla během tiskového dne mezinárodního veletrhu Auto Show v Istanbulu spuštěna akce „Route 301“. Nové vozy Peugeot 301 se vydají na cestu po trasách o délce více než 10 000 km. Zavítají na 3 kontinenty a protnou 17 zemí. Cílem akce je zvýšení povědomí o novém sedanu Peugeot, který je cenově přístupný a přitom prestižní model značky a napomáhá k její mezinárodní expanzi. Průběh této akce se dá sledovat online

„Route 301“ je akce pořádaná v úzké spolupráci s filiálkami a dovozci ze 17 zemí střední a východní Evropy a zemí Maghrebu, kudy povede, má před sebou dvě trasy

 

 

„Route 301“ má splnit dva cíle:

  • vyvolat zájem veřejnosti o nový model Peugeot 301, za jehož volant usednou posádky složené ze známých osobností, novinářů či bloggerů;
  • test „in natura“, v rámci něhož budou moci osoby ovlivňující veřejné mínění ocenit a posoudit jízdní vlastnosti, komfort, prostornost, robustnost a spolehlivost Peugeotu 301 na silnicích v zemích, na jejichž trhy bude novinka v nadcházejících měsících uvedena.

„Route 301“ bude téměř celý měsíc probíhat na silnicích od Ruska po okraje Sahary:

  • 2 trasy: z Istanbulu do Moskvy a z Istanbulu do Casablanky
  • 3 nové vozy Peugeot 301 na každé trase
  • 17 projetých zemí (19 navštívených zemí)
  • 35 etap
  • 70 „hostujících“ řidičů
  • 21 lokálních akcí
  • více než 10 000 km

A teď ka samotné akci. 1. listopadu vyjelo z Istanbulu 6 vozů. Tři se vydaly jižní trasou přes Řecko, Makedonii, Srbsko, Bosnu a Hercegovinu, Chorvatsko, Slovinsko, Tunisko a Alžírsko a zakončí svoji cestu v Casablance v Maroku. Další tři vozy zamíří z Istanbulu severozápadním směrem přes Bulharsko, Rumunsko, Maďarsko Slovensko, Českou republiku, Polsko, Ukrajinu do Ruska, kde bude po 22 dnech a 7 tisících kilometrech přejezd ukončen.

V každé zemi stráví vozy 2 až 4 dny. Na hranice České republiky tak přijedou 11. listopadu. Zde slovenskou posádku vystřídá česká. Ta při třídenním průjezdu Českem zavítá do Telče, Českých Budějovic, Prahy, Hradce Králové a 13. listopadu předá v Ostravě vůz polskému týmu. Dojezd do cíle cesty – do Moskvy – je naplánován na 22. listopadu. Akce „Route 301“ předchází uvedení vozu Peugeot 301 na český trh, které proběhne 15. listopadu.

Ředitel pro marketing a komunikaci značky Peugeot Guillaume Couly prohlásil: „Route 301 představuje originální způsob, jak se přiblížit veřejnosti a jak předvést know-how značky Peugeot ve světě rodinných sedanů, v němž značka s více než 17 miliony prodanými vozy oprávněně drží významné místo. Vozy projedou místy, kde se model 301 bude prodávat a pozvaní hosté přispějí k zvýšení obecného povědomí o modelu 301, jenž je hlavní hybnou pákou v internacionalizaci značky Peugeot.“

O akceleraci značky Peugeot na mezinárodním poli svědčí vývoj prodejů mimo Evropu – v roce 2005 dosahoval podíl vozů prodaných mimo trhy západní Evropy 36 %, zatímco v roce 2011 už 48 %. K nárůstu prodejů vozů značky Peugeot na velkých a rostoucích trzích v Číně, Latinské Americe a Rusku přispívají modely 408, 508, 308 Sedan a brzy i 208.

Nyní je na řadě model 301, který tak obohatí mezinárodní nabídku značky. Cílem tohoto cenově dostupného a přitom prestižního sedanu o délce 444 cm je splnit očekávání zákazníků z hlediska designu, komfortu, technologické výbavy a robustnosti. Nový model se bude vyrábět ve španělském městě Vigo a později i v čínském Wuhanu. V příštích měsících se dostane na trhy v Turecku, střední a východní Evropě, Rusku a na Ukrajině, dále do zemí Maghrebu, Středního východu, Afriky, Latinské Ameriky a na konci roku 2013 i do Číny. V době, kdy se bude prodávat po celý rok, je cílem 150 000 prodaných vozů 301 po celém světě.

Tisková zpráva/-PS-