Rolls-Royce ukončil výrobu Phantomu, poslední vyrobený vůz je exkluzivní

Autor: Pavel Srp - 2. 2. 2017


O tom, že se chystá konec jedné éry v automobilce Rolls-Royce už jsme si říkali před koncem loňského roku, skončila výroba modelu Phantom.

Poslední kus právě putuje ke svému majiteli. Jeho jméno automobilka nezveřejnila, ale prozradila, že jde o velmi renomovaného sběratele. Posledním Phantomem, který z výrobní linky sjel, byl vůz s prodlouženou karoserií. Rozvor narostl o 250 mm a celková délka automobilu se zastavila na číslovce 6 029 mm.

A protože šlo o poslední vyrobený Rolls-Royce Phantom VII, musel být speciální. Ačkoliv tak zvenku úplně nevypadá, interiér je velmi speciální. Vůz je inspirován záoceánskými parníky z třicátých let minulého století, o čemž svědčí mimo jiné speciální hodiny v palubní desce. Ty mají 24 časových zón. Palubní deska je navíc jako již tradičně vyložena kvalitním dřevem, v tomto případě navíc doplněným o dekor s vyobrazenou lodí. Čalounění interiéru je provedeno světle modrou kůží, která má připomínat křišťálově čisté vody oceánů a moří. Zajímavostí jsou také koberečky s vysokým chlupem z jehněčí vlny a nebo soška „Emily“ na masce chladiče z pravého stříbra. A zapomenout nesmíme ani na kdysi tradiční bílé bočnice pneumatik.

Již sedmá generace Rolls-Royce Phantom se vyráběla dlouhých 14 let, vždyť první vůz vyjel z továrny už v roce 2003. Za ta léta prošel mnoha modernizacemi, netrénované oko si jich často ani nevšimne. Zcela se však proměnila přední část, zejména v oblasti světlometů. Pohonná jednotka, převodovka, multimediální systém a podobné drobnosti jsou však dobové a pocházejí z předminulé generace BMW řady 7 (E65/E66). Není ale problém v interiéru nalézt i některé prvky ještě z předchozí generace BMW E38 (například tlačítka vyhřívání zadních sedadel). Pod kapotou je od počátku výroby atmosférický motor V12 s objemem 6,75 litru. Jeho výkon je 338 kW/460 koní a točivý moment 720 Nm, což jsou hodnoty, kterým se dnešní vozy Rolls-Royce mohou jen tiše smát. Jenže ve Phantomu nejde o výkon, ve Phantomu jde o tu neskutečnou pohodu na palubě. O ten pocit, který nedokáže zprostředkovat žádné jiné auto. Vše je tu sladěné, nic nijak nevyčnívá a vy si v autě opravdu připadáte jak na tom záoceánském parníku. Sami jsme si to před rokem při rychlém testu vyzkoušeli.

Osmá generace modelu Phantom se již testuje. Představen by měl být už začátkem příštího roku.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru