Během uplynulých necelých čtyř desetiletí bylo vyrobeno více než 15 milionů vozů Passat. Kromě všestranných kvalit bestselleru prodávaného na všech kontinentech patří mezi hlavní faktory značného úspěchu velká rozmanitost nabízených modelů Passat. Volkswagen nyní rozšiřuje svou nabídku ve střední třídě o další speciální verzi, která slyší na jméno Passat Alltrack. Novinka bude ve světové výstavní premiéře představena na Tokijském autosalonu, který se koná ve dnech 3. až 11. prosince 2011. Nový Passat Alltrack bude na český trh uveden na podzim roku 2012, jeho cena nebyla zatím stanovena.

Passat Alltrack bude nabízen výhradně s karoserií kombi a vyplní mezeru mezi modelem Passat Variant a vozy SUV, jako je Tiguan. Mnozí řidiči, kteří používají svůj vůz k jízdě s přívěsem nebo s ním vyrážejí do lehkého terénu, si totiž přejí mnohostranný, sportovní a mimořádně prostorný osobní vůz s robustní konstrukcí. Pro tuto skupinu zákazníků vyvinul Volkswagen model Passat Alltrack.

 

Nový model se od konvenčního Passatu Variant odlišuje na první pohled novými nárazníky ve stylu SUV a rozšířenými podběhy a bočními prahy. Passat Alltrack představuje alternativu vozů SUV i mimo zpevněné cesty díky zvětšeným nájezdovým a přechodovým úhlům a zvýšené světlé výšce.

Pro Passat Alltrack budou k dispozici dva přeplňované zážehové motory TSI s přímým vstřikováním benzinu a výkonem 118 kW / 160 k, resp. 155 kW / 210 k. Zájemce o vznětové motory uspokojí dva turbodiesely TDI vybavené rovněž přímým vstřikováním paliva a vyladěné na nejvyšší výkon 103 kW / 140 k, resp. 125 kW / 170 k. Obě nejvýkonnější verze Alltrack, TDI o výkonu 125 kW / 170 k a TSI o výkonu 155 kW / 210 k, budou sériově dodávány s trvalým pohonem všech kol 4Motion a dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro modely Passat Alltrack s motorem TDI 103 kW / 140 k bude Volkswagen nabízet pohon všech kol na přání. Oba motory TDI vyhrazené pro modely Passat Alltrack jsou příkladem hospodárnosti i ve spojení s inteligentně řízeným pohonem všech kol 4Motion. Verze s výkonem 103 kW / 140 k vystačí v průměru s 5,7 l/100 km (emise CO2: 150 g/km), zatímco varianta poskytující výkon 125 kW / 170 k spotřebuje průměrně jen 5,8 l/100 km (emise CO2: 152 g/km).

Tisková zpráva/-PS-