ME Trucky: Velká cena Francie, Nogaro

Autor: Pavel Srp - 24. 6. 2012


Sobota: Příčka od bedny

Super Pole

Tradiční účast v souboji elitní desítky si David zajistil čtvrtým nejrychlejším časem. V super pole se pak před roudnického truckera posunul krajan Adam Lacko, který nakonec těsně uhájil pátou příčku. „Mám Nogaro rád, v minulosti se mi tady celkem dařilo, takže jsem se opravdu snažil. Prostě to ale nevyšlo. Čekal jsem, že to bude minimálně o jednu řadu lepší, ale takový je život,“ komentoval David konečný šestý nejrychlejší čas.

Cup Race 1: Heroický výkon

Do úvodního pohárového závodu odstartoval David ze šestého místa v super pole. Se svou pozicí se nehodlal smířit, v prvním kole se mu podařilo skvělým manévrem předjet Adama Lacka a posunout se o jedno místo. Za další tři kola ovšem Adam Davidovi předjetí vrátil. „Hodně jsem se snažil, ale Adam má fazónu. A já potřebuji body a jsem dost zkušený na to, abych věděl, že můžu ubránit pár kol, ale ne celý závod. Zvláště na tak technickém okruhu, jakým je Nogaro,“ popisoval David první polovinu závodu. V té druhé se ovšem objevil podstatně záludnější soupeř, v podobě techniky. „Když jsem se podíval na budíky, neměl jsem z toho vůbec dobrý pocit. Motor se systematicky přehříval, jezdil jsem o dvě sekundy na kolo pomaleji, než v měřeném tréninku. Ač ateista, skoro jsem se dal na modlení.“

Davidova přání o spatření šachovnicového praporku byla nakonec splněna, body za šesté místo potěšily. „Motor ztrácel každým metrem na výkonu, teplota šla strašně rychle nahoru. Jsem rád, že to tak dopadlo. Zlaté body,“ řekl evidentně šťastný Vršecký po dojezdu.

Cup Race 2: Příčka od bedny

Tak výsledkově rozporuplný závod snad David ještě nejel. Přestože si na své konto připsal pomyslné skalpy čtyř mistrů Evropy (Hahn, Östreich, Albacete, Bösiger), nakonec z toho bylo čtvrté místo! „Chtěl jsem pohár hlavně kvůli klukům. Koncert, při kterém vyměnili za osmdesát minut motor, byl úchvatný.“Jinak byla drtivá většina závodu o tom, že Vršecký útočil na třetí příčku Makinena, zatímco hrdina předchozího závodu v Albacete se sveřepě bránil. „Hodně se zlepšil, jsem zvědav, jak dlouho ho bude podobný způsob závodění bavit,“ řekl David po dojezdu. V té chvíli ale mohl mít ze sebe dobrý pocit, jako zkušený „strojvůdce“ dovedl do cíle vláček čtyř mistrů Evropy ve složení Hahn, Östreich, Albacete a Bösiger. „To opravdu potěší,“ zněla Davidova lakonická reakce.

Neděle: Bez rány, ani ránu!

Super pole: Boj s realitou

V úvodní části měřené tréninku, jejíž výsledky posílají desítku nejrychlejších do super pole, si David vedl vzhledem k okolnostem na výtečnou. Své loňské rychlostní maximum posunul o půl sekundy, což se rovnalo čtvrtému nejrychlejšímu času. Stejně tak zrychloval dvojnásobný mistr Evropy i v souboji elitní desítky, vzhledem ke zlepšení časů konkurence z toho však nakonec bylo šesté místo. „Každý, kdo mě zná, dobře ví, že se nerad vymlouvám. Na druhou stranu realita je taková, že Jochen a Antonio jsou technicky letos někdy jinde a Renaulty mají Nogaro jako testovací okruh. Snad to bude v závodě lepší,“ doufal Vršecký po dojezdu.

Cup Race 3: Smůla na pokračování

Pakliže mírně upravíme jistou starou lidovou moudrost, nechodí neštěstí po horách, ale po Vršeckém! Zatímco včera David bojoval a nakonec docela úspěšně vybojoval souboj s vadnoucím motorem, dnes se stal hned po startu obětí kolize. Na celé věci je pak pikantní skutečnost, že ho o naději na dobrý výsledek připravil po startu souboj mezi stájovými druhy Östreichem a Lackem. „Markus se pokoušel předjet Adama a dokonale mě zavřel. Střetu s ním se nedalo vyhnout,“ popsal dvojnásobný mistr Evropy úvod závodu. „Do vysílačky mi hlásili, že Markus skončil, ale můžete mi věřit, měl jsem v té chvíli úplně jiné starosti.“ Hned při nájezdu do první pravé zatáčky totiž David konstatoval, že s řízením jeho vozu není ani zdaleka všechno v pořádku. „Byla to muka, ale chtěl jsem dojet. Jel jsem jedenáctý, takže z toho mohl být při troše štěstí nějaký bod. A co bylo důležitější, nechtěl jsem do posledního závodu startovat z poslední řady,“ prozradil náš jezdec poté, co Buggyru dovedl do cíle na jedenáctém místě.

Cup Race 4: Dílo zmaru dokončeno!

Pakliže platí pravidlo o vybrání si smůly dopředu, dalších pět let se David nemusí ničeho obávat. Na druhou stranu, komu se „poštěstí“ být během dvou závodů hned po startu dvakrát trefen, k tomu dostat penalizaci za nic a ještě nakonec brát více bodů, než trojnásobný mistr Evropy Albacete. „Teď se tomu můžu smát, ale když jsem viděl roztočeného Reinerta a věděl jsem, že ho přes veškeré úsilí trefím, myslel jsem, že vzteky překousnu volant,“popisoval David úvod závěrečného představení. Auto naštěstí náraz ustálo, aby v sedmém kole přišel příkaz k průjezdu boxovou uličkou. Spolu s Lackem a Albacetem měl totiž David překročit maximální povolenou rychlost na startu 70 km/h. „To už jsem neměl sílu se hořce smát a byl šťastný za dojetí.“ V cíli ovšem přišla první pozitivní zpráva. Albacete s Hahnem vyfasovali další penalizaci, David získal rázem dva body a věc komentoval s anglicky suchým humorem. „A pak, že se neumím radovat z malých věcí. Alespoň nemůže nikdo říct, že jsem neudělal žádné body. Navíc mám skalpy dvou mistrů Evropy, kteří suverénně ovládají celý šampionát. Hlavně rychle pryč.“

Tisková zpráva/-PS-


Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru