Stejně, jako v předchozích dvou sezónách zamíří trucková elita starého kontinentu na konci července na okruh v ruském Smolensku. Mezi adepty na mety nejvyšší bude pochopitelně patřit i David Vršecký, kterému se v krátké historii závodů tahačů na okruhu Ruské kolo hodně dařilo.

Vzpomínka na Nürburgring

 

Na půdě země, kde včera kdysi znamenalo zítra, chce David především navázat na nedělní Nürburgring, na kterém vylepšil hned tři svá letošní maxima – vyhrál super pole, dojel druhý v pohárovém závodě a na své konto si připsal nejvyšší jednodenní zisk jedenadvaceti bodů. „Pomalu začínám věřit, že i v našem sportu existuje spravedlnost. Poté, co se dělo v sobotu v Německu přinesla neděle dokonalou satisfakci. Kromě toho, když se v minulosti dařilo na Nürburgringu, přišel záhy dobrý výsledek i ve Smolensku,“ prozradil před odletem. Jen pro osvěžení paměti. V roce 2010 dojel David v pohárových závodech na třetím a druhém místě, v neděli vyhrál super pole. Na historicky první závod na ruské půdě vzpomíná jako na závod pravdy.

„Jelo se na drsném okruhu, pokud měl někdo pneumatiky v rozporu s pravidly, jeho výhoda se postupem času smazávala. Stačí se podívat na výsledky, aby si člověk udělal jasno o tom, jak se jednotlivé týmy k pneumatikám stavěly,“ vzpomíná David s odstupem dvou let. Loni dojel na okruhu, jehož autorem je dvorní architekt okruhů F1 Hermann Tilke, jednou třetí, spolu s Britem Levettem však vyhráli Pohár konstruktérů!

Ve Smolensku se letos podruhé představí ruský jezdec Jurij Jegorov, jehož premiéru na Nürburgringu lze nepochybně nazvat úspěšnou. „Nürburgring, narvaný okruh, déšť, několik těžkých bouraček. Jurij vše zvládnul se ctí. Kromě toho na sebe poutal pozornost. V Rusku to bude ještě o něčem jiném, zřejmě mediálně zastíní i největší hvězdy,“ předpokládá manažer Buggyra Jan Kalivoda. „Kromě toho se řeší, jestli by jeden den nemohl jet Miki Konovalov. Pravidla FIA jsou v tomto ohledu striktní, na druhou stranu, v Rusku není nic nemožné.“

Úspěšné testování

Přestože je závod ve Smolensku přece jen z logistického hlediska poněkud náročnější, než doprava na jiné okruhy, stihl tým ve čtvrtek 19. července testování. Stalo se tak na mosteckém okruhu, vedle Davida se ve druhé Buggyře představil Michal Matějovský. Je známo, že syn mistra Evropy třídy Super Race Truck B z roku 2001, prožije letos v Mostě v kabině Buggyry svou závodní premiéru. David byl s jeho výkonem v konečném účtování spokojen. „Je to podstatně lepší, než na začátku. Je vidět, že Michal má v sobě závodnické geny. Určitě se nemusí Mostu bát

Dvojnásobný mistr Evropy testoval nové brzdy. A také v praxi zkoušel, do jaké míry lze nové poznatky ohledně nastavení náprav využít na okruhu v Mostě, který je ve srovnání s jinými okruhy přece jen více o jízdě na hraně speedlimiteru. „Dopadlo to přesně tak, jak jsme čekali. Něco fungovalo hodně dobře, něco méně, něco vůbec. Most budeme řešit v polovině srpna. Teď je pro nás prvořadý úspěch v Rusku,“ dodal David Vršecký.

Tisková zpráva/-PS-