Většina vyhlášených tuningových společností se specializuje na nová auta, ale jen velmi málo jich úpravuje auta klasická. Shodou okolností jsme vám před pár dny ukazovali upravenou americkou klasiku Chevrolet Camaro SS z roku 1972 a dnes vám ukážeme německou klasiku – poslední vzduchem chlazené Porsche.

Znalci automobilů Porsche už zcela jistě vědí, že půjde o Porsche 911, s interním označením 993. Toto auto zakončilo éru klasických Porsche a od té doby mají automobily z Zuffenhausenu motory chlazené vodou, koncepce typu boxer (tedy motoru s protilehlými písty) zůstala zachována. Nástupce řady 993, který nesl označení 996, nebyl (navíc i díky tvarům zejména přední části) pravými fanoušky značky Porsche nikdy přijat.

 

To, na co si posvítili u německého úpravce Mcchip, je dokonce to nej, co jste si u řady 993 mohli pořídit. Jde o supersilnou zbraň v podobě verze 911 GT2 s šestiválcovým motorem o objemu 3,6 litru přeplňovaným dvojicí turbodmychadel. Když auto do firmy přivezli, nebylo v úplně dobré kondici, takže padlo rozhodnutí, že se nejen zrenovuje, ale rovnou přestaví na opravdového závoďáka, avšak homologovaného pro běžný silniční provoz.

Auto bylo kompletně odstrojeno, do šroubku rozebráno, potřebné díly byly buď opraveny nebo rovnou vyměněny a opět se skládalo. Některé díly však, i když je nebylo potřeba vyměnit, stejně musely ustoupit jiným – lepším a odolnějším. Šlo například o kompletní výfukové potrubí se sportovními katalyzátory, obě turbodmychadla K26, nebo dokonce třeba i blok motoru. Samozřejmostí pak byla úprava řídící jednotky tak, aby vše fungovalo na 100% tak, jak má.

Schválně si tipněte výsledek toho všeho snažení! 😉 Sériových 336 kW/456 koní a 586 Nm točivého momentu poskočilo na úctyhodných 444 kW/604 koní a 847 Nm!

S přenosem síly na silnici pomáhá zadní nápravě nový diferenciál DREXLER s omezenou svorností. Ovladatelnost auta vylepšila instalace nových lehčích 18″ kol a sériový podvozek musel ustoupit závodnímu kousku KW Competition Variant 3.

Samozřejmostí je taktéž několik aerodynamických a designových doplňků karoserie i interiéru, kde je však tou největší změnou ochranný rám doplněný o dvojici závodních sedadel Recaro, odnímatelný závodní volant, přídavné prvotřídní budíky STACK, závodní řazení a místo původních plastů je čalounění z karbonu.

Společnost Mcchip prozradila, že i když projekt rozhodně stál za to, strávili na něm takřka neskutečných 800 hodin práce a úpravy stály více než 200 tisíc Euro. Ale já, protože miluju Porsche a úpravy v závodním stylu, rozhodně zvedám palec nahoru! Tohle auto se, podle mě, opravdu povedlo!

-PS-