test-subaru-legacy

Test Subaru Legacy Combi 2,0D: Goliáš za cenu Davida? (2011)

Autor: Pavel Srp - 2. 11. 2011


Při prvním pohledu zvenku vás Subaru zaujme svým vzhledem – jako by se designéři v Japonsku zamysleli a řekli si, že by nebylo špatné udělat konečně auto, které by se mohlo líbit i v Evropě. Myslím, že se jim to povedlo, tedy spíše u kombi. U sedanu na mě záď působí dojmem, že „jí“ něco chybí. A když už jsme u toho designu, z boku mi vadí malá kola. K celkové velikosti auta jsou sériová 16“ i 17“ kola prostě malá!

U Subaru (a celkově v Asii) „to mají hozené jinak“ a mají jasně dané výbavy, takže zákazník má celkem jednoduchou volbu. Testovali jsme auto ve výbavě Comfort. V této výbavě máte prakticky vše, co je potřeba a i něco navíc: bezklíčkový vstup a startování, xenonové světlomety (ne bixenony), kožené čalounění, 6 airbagů, navigaci s DVD (ovšem se starými mapovými podklady a jen v angličtině), couvací kameru, 4x elektrická okna + zrcátka, elektrické sedačky s pamětí, elektrické střešní okno a mnoho dalšího. Jako prvek výbavy se ale nenabízí například parkovací asistenty, a tak vám nezbyde nic jiného než si je nechat domontovat.

Jezdili jsme s naftovým dvoulitrovým „boxerem“ o výkonu 110kW/150k a manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou. Motor vyniká slušnou pružností již od nízkých otáček, což v počátku výroby tohoto modelu často způsobovalo zbytečné namáhání spojky, která mnohdy „odcházela“ již při malém nájezdu kilometrů. Subaru toto řeší přehráváním map v řídící jednotce – posouvá kroutící moment do vyšších otáček. Motor na vás i po této úpravě může působit silnějším dojmem než papírově je. Převodovka má krátké dráhy řazení, ale rychlostním stupňům se na svá místa někdy moc nechce, hlavně „zpátečce“. Při řazení třetího a pátého stupně se vám také může stát, že díky poloze vypínače výstražných blinkrů začnete „zdravit“ řidiče za sebou.

Zvenku Legacy působí dojmem opravdu velkého auta a nejinak tomu je i uvnitř. V interiéru je místa dostatek jak pro řidiče a spolujezdce, tak i pro cestující na zadních sedadlech a zavazadla. Za volantem o velikosti auta sice vědět budete, ale brzy se spolu „zkamarádíte“. Nejen při parkování vám pak couvací kamera s velikostí auta hodně pomůže. Po nastartování a rozjetí auto bezpečně drží stopu a jede přesně tam, kam chcete. Díky pohonu všech kol, které je pro Subaru tak typické, se nemusíte bát vyjet ani mimo silnice. U Legacy ale budete limitovaní světlou výškou a délkou převisů nárazníků.

Subaru není pro auto pro všechny – je dosti specifické, ale vzhledem k velikosti, výbavě a ceně byste o něm přemýšlet měli! :)

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru