Ford se při výběru barev pro B-MAX inspiroval módou, nábytkem i elektronikou

Autor: Pavel Srp - 24. 2. 2012


Henry Ford, zakladatel Ford Motor Company, kdysi slavně napsal, že zájemci o původní Model T mohou zvolit jakoukoli barvu, „pokud to bude černá“.

Za devadesát let se v automobilovém průmyslu změnilo hodně věcí, přístup Fordu k nabídce barev nevyjímaje. Designéři Fordu budou tento týden na proslulém Týdnu módy v Miláně hovořit o kompaktním všestranném modelu B-MAX, jehož paleta barev je inspirována světem módy, nábytku a luxusní elektroniky.

„Lidé se rádi cítí a vypadají dobře, ať už jdou po ulici ve svém oblíbeném oblečení, nebo sedí za volantem auta,“ říká Serife Celebi, vedoucí designu barev a materiálů ve Ford of Europe. Spolu se svým týmem pozorně sleduje nejnovější trendy v barvách, texturách a vzorech.

„Na rozdíl od módních designérů nemůžeme představit novou řadu každých šest měsíců,“ pokračuje ve vysvětlování. „Můžeme se ale postarat o to, aby naše auta dokonale ladila s aktuálním vkusem a aby jim to vydrželo i v následujících letech.“

Odstíny B-MAXu s poeticky znějícími názvy jako Burnished Glow (blýskavá záře), Tectonic Silver (tektonická stříbrná) a Nautical Blue (námořnická modrá) odpovídají současnému trendu decentního luxusu, ztělesňovaného značkou Gucci.

„Burnished Glow připomíná slunný podzimní den, působí velmi přirozeným, vstřícným dojmem a odráží barvy, jež jsme viděli na designových výstavách jako Milánský veletrh nábytku,” řekla Celebi, která před svým příchodem k Fordu v roce 2000 vystudovala textilní návrhářství. Její nadšení pro barvy, látky a design snad souvisí s tureckým původem její rodiny – babička tkala orientální koberce z ovčí vlny.

„Tectonic Silver míchá stříbrnou s hřejivým náznakem zlata,“ pokračuje. „Je to luxusní barva toho druhu, jaký můžete vidět na předváděcích molech v kolekcích Versace nebo Miu Miu. Nautical Blue je jasný a moderní metalický odstín, který bude letos v létě populární u plátěných kalhot a italské pánské módy od návrhářů jako Armani.“

V luxusním stupni výbavy Titanium má B-MAX dokonce látkové potahy s noblesním proužkem, inspirovaným klasickým krejčovstvím Savile Row a jeho moderními vyznavači, konkrétně třeba britským návrhářem Paulem Smithem.

„Tento vzor nám umožnil vytvořit vzrušující kontrast mezi matnými a lesklými povrchy, což je populární trend jak ve sportovním oblečení, tak i v pánské a dámské módě,“ řekla Celebi.

„Kontrastní textury jsme se skvělým výsledkem uplatnili i v případě leštěného černého povrchu, který používáme na ovládacích panelech a středové konzole. Tady nám byla inspirací luxusní elektronika a také snowboardy. Výsledkem je moderní a velmi exkluzivní vzhled.“

Nový Ford B-MAX bude představen příští měsíc na autosalonu v Ženevě a prodávat se začne během roku 2012.

 

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru