Lancia Thema uspěla v prestižním hodnocení bezpečnosti Euro NCAP a získala pět hvězdiček – to je maximální ohodnocení, které je nejbezpečnějším vozům udělováno nezávislým konsorciem od roku 1997 v náročných nárazových testech. Ve stejném testu byla Lancia Voyager ohodnocena čtyřmi hvězdičkami, jen těsně nezískala maximální počet, což svědčí o výrazném zlepšení oproti modelu testovaném v roce 2007.

Hodnocení Euro NCAP je o to důležitější, že od roku 2009 přešlo konsorcium Euro NCAP na nový systém hodnocení, který se zaměřuje na čtyři testované oblasti: ochranu dospělých cestujících, dětských pasažérů, ochranu chodců a nově na oblast bezpečnostních systémů. Posuzovány jsou rovněž prvky zamezující nebo zmírňující zranění cestujících, jako jsou bezpečnostní pásy a indikace jejich nezapnutí, elektronický stabilizační systém ESP či omezovač rychlosti.

Vynikající výsledky jen potvrzují, že Lancia zavedla nejpokročilejší elektronická zařízení (mnohé z nich již ve standardní výbavě vozů) zvyšující bezpečnost cestujících a snižující riziko nehody. Patří mezi ně například protiprokluzový systém kontroly trakce, asistent nouzového brzdění, adaptivní tempomat či varování před rizikem čelního nárazu v případě, že rychlost vozidla je vyšší než rychlost vozidla jedoucího před ním. Je toho ale mnohem více. Kamery instalované na vnějších zpětných zrcátkách varují před vozidlem nacházejícím se v mrtvém úhlu, světlomety automaticky korigují svou výšku a výškově nastavitelné pedály zajišťují optimální komfort během jízdy. Dalším velice důležitým prvkem je rovněž systém automatického monitorování tlaku v pneumatikách.

 

K celkové ochraně cestujících také přispívá 6 airbagů ve standardní výbavě Lancie Voyager (dva z nich jsou vícestupňové) a 7 airbagů ve vlajkové lodi Lancie, modelu Thema. Samozřejmostí jsou tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zatížení. Vynechat nelze ani další prvky ochrany cestujících, jde o samotnou karoserii, kapotu, dveře, výstuhu v přístrojové desce, sedadla nebo bezpečnostní sloupek volantu.

Zvláštní pozornost byla věnována ochraně chodců. Oba vozy jsou vybaveny pokročilým systémem, který detekuje náraz do nohy kolemjdoucího. V pouhých několika tisícinách sekundy se kapota vozu nadzvedne tak, aby oddálila pevné součásti pod kapotou a zmírnilo se tak riziko poranění hlavy chodce. Přední sedadla jsou navíc vybavena mechanismem, který v případě zadního nárazu přiblíží opěrku hlavy blíže k hlavám pasažérů a zmírní následky nárazu a možného zranění páteře.

U každého modelu byly provedeny tisíce hodin virtuálních simulací, testování součástek a subsystémů, více než 200 simulací na hydropneumatické testovací stolici a více než 80 nárazových testů zkoumajících čelní a boční náraz, převrácení a posun, a to při různých rychlostech a do různých překážek a zaměřujících se na ochranu cestujících s různou výškou a váhou. Tato čísla svědčí o péči a úsilí, které skupina Fiat věnuje svým modelům. Řada z nich je v oblasti bezpečnosti na vrcholu segmentu.

 

Tisková zpráva/-PS-