David Vršecký si chce v Buggyře Jaramu užít

Autor: Pavel Srp - 3. 10. 2012


Španělská Jarama, ve které se již tento víkend uskuteční předposlední podnik letošního šampionátu tahačů, patří mezi oblíbené okruhy Davida Vršeckého. Není se čemu divit, právě na okruhu v blízkosti Madridu slavil David v sezónách 2008 – 2009 tituly mistra Evropy.

Motivace neschází

Letos, stejně jako loni, je o prvních dvou místech rozhodnuto, boj o konečnou třetí příčku ovšem představuje podle dvojnásobného mistra Evropy dostatečný motivační stimul. Ve hře o třetí místo totiž zůstává po Zolderu hned kvarteto jezdců ve složení Lacko, Östreich, Bösiger (Renault) a Vršecký (Buggyra).

„Prakticky hned od začátku bylo jasné, že Jochen s Antoniem všem uletí. Každopádně Jarama nebude postrádat zajímavou zápletku. Vzhledem k tradičnímu termínu přijde hodně lidí fandit Antoniovi, atmosféra bude patřičně bouřlivá. Pak je možné všechno,“ odhaduje týmový manažer Jan Kalivoda. Zároveň odmítá, že by byl David vystaven ze strany managementu jakémukoli tlaku. „Všichni si musí uvědomit, že minimálně obhájíme loňské pozice, což nelze v konkurenci nadnárodních koncernů rozhodně považovat za neúspěch. Pracujeme na základě dlouhodobé koncepce, což se odráží na výsledcích.“

Jak jsme již informovali minulý týden, vedle Davida se v Jaramě představí i úspěšný nováček z Mostu Michal Matějovský. Podle Honzy probíhala jednání vzhledem ke zkušenosti vedení týmů v konstruktivním duchu, vyloučena není ani Michalova účast v Le Mans. „Obě strany ukázaly v Mostě své možnosti a schopnosti, což otevřelo prostor pro další jednání,“ dodal manažer týmu ohledně perspektivy další spolupráce.

Překvapivá změna

Po Zolderu David obhajoval „staré“ nastavení s tím, že prasklý chladič řízení, který ho připravil o nedělní pohárový závod, patří do kategorie neovlivnitelných závad. O to více překvapilo, že přes nedostatek časového prostoru byla na jeho závodním speciálu (Matějovského Buggyra pojede s klasickým nastavením) realizována významná změna. „Jedná se o novinku na zadní nápravě, která by měla zlepšit trakci,“ prozradil David. „S Robinem jsme to nosili dlouho v hlavách, sezóna končí, čeká nás dvojzávod v Jaramě a
Le Mans, takže proč to nezkusit?“

V této souvislosti je nutno zdůraznit, že byť je dvojice Vršecký – Dolejš známá kladným vztahem k testování, v tomto případě jaksi nezbyl čas. „Nedalo se nic dělat. V úterý přijeli kluci z Belgie, na začátku tohoto týdne nabrali kurs směr Madrid. Testovat budeme v průběhu volných tréninků v Jaramě. A jak všichni víme, hned za týden se jede v Le Mans. Každý údaj se bude hodit,“ doplnil technický ředitel Buggyry.

Ambice? Jen ty nejvyšší!

Přestože na průběžně třetího Adama Lacka ztrácí David před Jaramou třicet bodů, boj o celkový bronz zatím ještě rozhodně nevzdal. „Jasné by to bylo, kdyby Adam vedl o 121 bodů. V takovém případě bych se musel smířit s tím, že to nevyjde. Třicet bodů je hodně, do konce ale ještě zbývají dva závody,“ potvrdil David své výroky, které pronesl těsně po Zolderu. „Tehdy jsem řekl, že jedeme dál a nemám důvod na tom cokoli měnit. Takže, pokud se mě ptáte na ambice, samozřejmě, že do každé jízdy nastoupím s touhou po vítězství. Jenom nevím, co na to ostatní.“

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru