Navázat na neskutečný úspěch Bugatti Veyron už vždycky bude velice obtížný úkol. Veyron je každým, kdo měl možnost ho řídit, považován za vrchol inženýrské konstrukce. Je to nejrychleší auto na světě a jediný způsob, jak tohle překonat, je buď postavit auto ještě rychlejší a nebo technicky na vyšší úrovni. Bugatti se chytilo té druhé varianty a vytvořilo koncept s názvem Bugatti Galibier.

Automobilka v současné době představuje jeden ediční Veyron za druhým, ale ať chce nebo ne, musí přemýšlet i o budoucnosti. Už před cca dvěma lety prosákly první informace o tom, že Bugatti, stejně jako Porsche, představí čtyřdvéřový sedan. Nicméně z nápadu sešlo. Teď ale inženýři znovu do světa poštějí fotografie doplněné skoupými informacemi, že čtyři dveře přeci jen ano.  Celý projekt zatím ztrostkotává na šéf-designérovi Bugatti, Wolfgangu Dürheimerovi. Ten je velice nespokojený s designem tohoto vozu a prý vše vrátil k předělání.

Jediné co se dá říci (snad) s jistotou je, že Galibier bude vybaven šestnáctiválcovým motorem z Veyrona a plánuje se vyrobit maximálně 1 500 kusů. Dürheimer také naznačil, že pořizovací cena by se měla pohybovat okolo jednoho milionů Eur, což je v přepočtu 24,5 milionu korun.

 

Docela mě zajímá, jak celý koncept dopadne a jestli nakonec Bugatti půjde stejnou cestou jako Porsche se svou Panamerou.

-AR-