Carbonfiber Dynamics BMW M4R: Ostré nejen na povrchu, ale i pod slupkou

Autor: Pavel Srp - 27. 11. 2016


BMW M4 je samo o sobě pořádně ostré, ale potom, co si na něj posvítili v Carbonfiber Dynamics, index jeho pálivosti vzrostl na maximum. Představuje se BMW M4R. Tohle je pořádně ostrá chilli paprička…

Upraven byl nejen vzhled, ale zejména motor. Začněme ale tím, co je vidět. Jde o evoluci původní verze z počátku letošního roku, která byla bílo-černá, přesto základní tvary již upravené karoserie zůstaly na první pohled nezměněny. Nová je však spousta dílů a jak název úpravce napovídá, jde o komponenty vyrobené z uhlíkových vláken. Nový je přední nárazník, který dodala společnost 3DDesign. Zadní nárazník s difuzorem je naopak z dílny společnosti Varis, která dodala i nástavce prahů. Kapota s odvětrávacími otvory pochází od japonské firmy MTC Design. Výrazné křídlo na zádi, které se dá nastavovat na různý přítlak, je také z dílen 3DDesign.

Při navrhování designu tohoto auta si možná v Carbonfiber Dynamics vzali inspiraci u lyžaře Jona Olssona. Jak jinak si vysvětlit střešní box? Je vyroben z karbonu, dodala ho společnost 56°NORD a vydrží prý na střeše bez problémů až do 300 km/h.

Carbonfiber-Dynamics-BMW-M4R

Tím hlavním jsou však úpravy, které nejsou vidět. Zejména ty pod kapotou, kde se původně nacházel třílitrový dvěma turby přeplňovaný benzínový šestiválec s výkonem 317 kW/431 koní. V první fázi začátkem roku byl výkon zvýšen na 442 kW/600 koní, ale to už teď neplatí. Teď se zadní kola musí poprat s výkonem ještě vyšším.

Původní sériová turbodmychadla nahradila dvojice turb TTE 6XX, jenž pracují s poměrně vysokým plnícím tlakem 2,3 baru. (Nejen) Jejich správnou práci má na starosti nová řídící jednotka Burger Motorsport JB4. K výkonu 700 koní pomohlo nicméně ještě vstřikování metanolu, přepracované sání a kompletní nové, titanové výfukové potrubí Akrapovič. Zrychlení z 0 na 100 km/h je prý otázkou pouhých 5.9 sekundy.

Aby se s autem dalo jezdit i přes takovou porci výkonu, bylo potřeba poladit podvozek. Ten sériový musel uvolnit místo noým tlumičům Bilstein B16 EDC. Vylepšeny byly také brzdy, používají systém Mov’it. Do předních kotoučů o průměru 392 mm se zakusují šestipístkové třmeny, do zadních s průměrem 380 mm spolupracují „jen“ čtyřpístkové třmeny.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru