Již tento víkend vypukne na tureckém okruhu Istanbul Park mistrovství Evropy v závodech tahačů. Po dvou sezónách, které byly obětovány vývoji nového závodního speciálu Buggyra, se dvojnásobný mistr Evropy David Vršecký hlásí opět do boje o mety nejvyšší!

Nová výzva

Zatímco mechanici se závodním speciálem na „palubě“ jedné ze souprav nabrali směr italský přístav Triest, David o víkendu proháněl druhou Buggyru ve třetím podniku Mezinárodního mistrovství České republiky v závodech do vrchu Liqui Moly Berg Cup 2012.

 

„Vstupuji do jedenácté sezóny. Mám toho dost za sebou na to, abych cítil nervozitu. Na zahájení šampionátu se ale hodně těším. Nový okruh, nová výzva,“ prozradil nejúspěšnější český trucker historie. „Ještě před odjezdem do Turecka jsme stihli jedno neplánované testovaní v Mostě. V jeho průběhu jsme se ale jen ujišťovali, že věci fungují tak, jak by podle původních předpokladů fungovat měly.“

V průběhu exhibice v Náměšti nad Oslavou David rovněž zkontroloval aktuální formu testovacího jezdce Buggyry Vaška Janíka, který startoval s monopostem F 3000 Lola. „V nabité konkurenci skončil třetí, což lze považovat za dobrý výsledek. Pevně doufám, že sledoval mé vystoupení, protože Buggyra je přece jen o něčem jiném,“ neztrácel David dobrou náladu.

Jen ne Concordia!

Pro mechaniky začala nová sezóny již minulý pátek, kdy vyrazili z tradiční základny v roudnickém Buggyra Technology Centru do Trieste. „Je to komplikované. V sobotu v patnáct hodin zavřou v Rakousku pro kamióny dálnice. Přitom v pondělí v deset ráno se máme nalodit na speciálně pro účel přepravy účastníků šampionátu vypravený trajekt,“ řekl provozní ředitel Buggyra Technology Centra Petr Marek. „V pondělí v devatenáct hodin vypluje trajekt z Trieste do tureckého přístavu Pendik, který se nachází dvacet
kilometrů od okruhu. Kluci se mezitím přesunou do Turecka, kam by ve čtvrtek měla dorazit auta.“

Se zajímavou informací související s transportem přišel týmový manažer Jan Kalivoda. Námořní dopravu bude zajišťovat společnost BILLIZT, která má bohaté zkušenosti s přepravou zázemí a monopostů stájí F1. „Jen doufejme, že kapitán lodi nebude chtít napodobit kolegu Francesca Schettino z Costa Concordia,“ doufá se smíchem vyznavač humoru na hraně Honza Kalivoda. „Vzhledem k tomu, že na trajektu budou naloženy všechny závodní tahače, by totiž při případném neštěstí šampionát skončil ještě před svým začátkem.“

Útok na bednu

Pro Davida Vršeckého vypukne šampionát v pátek ráno, kdy na okruhu Istanbul Park začíná jízdami pro důležité persony a novináře oficiální program.

„Nemám s tím sebemenší problém. Naopak, poprvé se budu moci svézt na okruhu. Jedná se pro mě o absolutní neznámou, každá odjetá stovka metrů může mít cenu zlata. Nebo alespoň stříbra,“ smál se David Vršecký, který odlétá do Istanbulu ve čtvrtek ráno s jasnou vizí. „Řekli jsme to už na tiskovce v Mostě, nemá cenu mlžit. Chci navázat na povedený konec loňského šampionátu a vrátit se na bednu. Udělali jsme pro to všechno.“

foto: BUGGYRA 2012/Tisková zpráva/-PS-