Anketa „Auto Bild Sportscars 2011“ vyhlašovala vítěze z více než 173 přihlášených kandidátů kandidátů v 17 kategoriích. O výsledku letos rozhodovalo více než 70.000 čtenářů.  Mezi upravenými SUV vyhrál úpravce Gemballa se svým „Tornadem“, který je postaven na základě Porsche Cayenne.

Ocenění se rozdávala na právě probíhající Essen Motor Show. V kategorii sériově prodávaných aut byly vítězové následující. Mezi malými auty si ocenění odnesl Citroen DS3 Racing, mezi kompakty zabodoval Volkswagen Golf GTI Edition 35, v kategorii kombi  Cadillac CTS-V Sport Wagon , mezi sedany BMW M5. Jaguar XKR-S a Porsche 911 Speedster vyhráli kategorii kupé a kabrioletů. Nejsportovnějším SUV byl čtenáři zvolen již dlouhá léta prodávaný Mercedes-Benz G ve verzi G55 AMG. V nejoblíbenější kategorii mezi čtenáři v kategorii supersport vyhrálo Audi R8 GT a v poslední kategorii malosériových vozidel si prvenství připsalo  BMW Alpina B5 Touring.

 

Kromě sériových modelů se volilo i v rámci upravených vozů. Vítězi se stali: Audi A1 1,4 TFSI od MTM (malé vozy), Ford Focus RS 400 allrad od Wolf tuning (kompatky), BMW AC Schnitzer AC55 (kombi), Porsche Panamera GT Tech Art (sedan), Chevrolet Camaro i42 od Irmscher (kupé), Audi Abt R8 GTS (kabriolet) a Mercedes-Benz SLS 700 Bitrurbo od Brabus.

Gemballa Tornado kralovalo ve upravených SUV.  Andrew Schwarz, generální ředitel společnosti Gemballa GmbH, uvedl: „Toto ocenění je obrovským úspěchem pro můj tým a i mě – velmi pěkný dárek k 30. narozeninám značky Gemballa.  Tornádo, postavené na Porsche Cayenne 958 je novinkou a jeho karoserie je vyrobena hlavně z lehkých uhlíkových vláken.  Jménem celého týmu děkuji čtenářům Auto Bild Sportscars, kteří se rozhodli pro Gemballa Tornado v kategorii tuning SUV a pomohli nám vyhrát. “

Na „Tornadu“ byly téměř všechny viditelné části těla nahrazeny karbonem – kapota, přední a zadní spojler, dveře, boční prahy a víko zavazadlového prostoru.   To umožnilo snížení hmotnosti asi o 70 kilogramů.  Všechny díly jsou ke karoserii připevněny na původních místech a úchytech, i kvůli tomu byly zachovány veškeré původní bezpečnostní prvky, jako jsou např. deformační zóny. Bezpečnost cestujících při čelním i bočním nárazu se oproti původní sériové karoserii nezměnila.

Blatníky ukrývají obrovská kola v rozměrech 10,5 J x 22 palců obuté do pneumatik 295/35 ZR22 vpředu a 12,0 J x 22palců  s pneumatikami 335/30 ZR22 na zadní nápravě.  Výhodou je to, že i když jsou tato kola o 2 palce větší než kola původní, váha kol zůstala stejná. Jedná se o speciálně navržená hliníková kovaná kola, která se vyznačují velkou pevností a velmi nízkou hmotností.  Pod koly se skrývají jen o něco málo menší brzdy, které byly vyvinuty ve spolupráci se společností Brembo.

Pod kapotou „Tornadu“ tepe srdce přeplňované turbem, které nabízí výkon 580 koní v první fázi úpravy, ale můžete si vybrat i druhou – o mnoho výkonnější. Pokud se pro tuto variantu rozhodnete, pak bude motor vybaven větším turbodmychadlem a výkonem se bude pohybovat na hranici 721 koňských sil.

-PS-