Nové Porsche Boxster: lehčí, silnější a úspornější

Autor: Pavel Srp - 13. 1. 2012


Včera jsme si říkali, že přichází nová generace modelu Boxster, roadsteru od Porsche s motorem uprostřed a dnes už pro vás máme kompletní technické údaje. Komplexní proměna učinila nový Boxster lehčí a silnější, elegantnější a úspornější. Na českém trhu bude k dispozici od května.

Ještě nikdy předtím nebyla mezigenerační proměna vozu Porsche Boxster tak komplexní jako nyní. Nový otevřený dvoumístný roadster vstupuje na trh se zcela novou karoserií, vyznačující se nízkou hmotností a zcela přepracovaným podvozkem. Příkladná jízdní dynamika tohoto sportovního vozu s motorem uprostřed je etalonem své třídy zejména díky spojení nižší hmotnosti, delšího rozvoru náprav, širšího rozchodu kol, větších kol a v neposlední řadě i elektromechanického posilovače řízení. Při zachování dynamiky se zároveň podařilo o 15 procent snížit spotřebu paliva. Kombinovaná spotřeba těchto vozů je nižší než osm litrů na 100 kilometrů, v závislosti na konkrétním modelu.

Vzhled nového Boxsteru se změnil především díky kratším převisům karoserie, posunutí spodního okraje čelního skla více dopředu, opticky nízko působící karoserii a expresivněji vedeným hranám. Prostor pro posádku může být uzavřen zcela přepracovanou, plně elektricky ovládanou střechou, která nyní nemá ve složeném stavu samostatný kryt. Vnitřní prostor nových modelů Boxster je větší a současně se vyznačuje aktuálním stylem Porsche se šikmou a vysoko umístěnou středovou konzolí, která se navrací k odkazu modelu Carrera GT a zlepšuje ergonomické řešení interiéru.

Nová generace sportovního roadsteru se představuje ve dvou tradičních provedeních: Boxster a Boxster S. Oba modely pohání plochý šestiválec boxer s přímým vstřikováním benzinu, jehož účinnost zvyšuje systém rekuperace kinetické energie, aktivní řízení teploty a funkce start/stop. Výchozí model Boxster disponuje výkonem 265 kW (195 kW) z objemu 2,7 litru – o deset koní větším výkonem než u předchůdce s větším objemem. Technicky tento motor vychází z šestiválce 3,4 litru připraveného pro model Boxster S, který disponuje výkonem 315 k (232 kW), což je o 5 k více než u staršího modelu.

Oba vozy jsou standardně vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK). Oba modely dosahují právě ve spojení s převodovkou PDK lepších hodnot dynamiky i spotřeby paliva. Kombinovaná spotřeba vozu Porsche Boxster činí s převodovkou PDK 7,7 l/100 km, u modelu Boxster S má tento parametr hodnotu 8,0 l/100 km. Bez přerušení přísunu síly k zadním kolům zrychluje model Boxster z klidu na 100 km/h za 5,7 s, provedení Boxster S tento sprint absolvuje během 5,0 s.

Pro zvýšení dynamického potenciálu Porsche pro model Boxster nabízí paket Sport Chrono, jehož součástí je poprvé také systém dynamického uložení motoru. Pro model Boxster je novinkou rovněž systém vektorového řízení dynamiky Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým samosvorným diferenciálem.

Cena nového modelu Porsche Boxster v základním provedení činí 48 291 € vč. DPH a provedení Boxster S je za cenu 59 120 € včetně DPH.

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru