OPEL v novém roce: Nový model, nové jméno, nový segment…

Autor: Pavel Srp - 10. 1. 2012


Už začátkem tohoto roku a dva měsíce před světovou premiérou na ženevském autosalonu 6. března 2012 zveřejňuje Opel první snímky svého nového dynamického subkompaktního SUV Opel Mokka.

Novým modelem Mokka se Opel stává prvním německým výrobcem automobilů, který vstupuje do rychle rostoucího segmentu subkompaktních SUV modelů (tzv. segment B). I přes relativně malou délku 4,28 m poskytuje Opel Mokka velkorysý prostor pěti osobám, sedícím v pohodlně vyvýšené pozici. Stejně jako další modely značky Opel, také Mokka kombinuje atraktivní design s inovativními technologiemi a funkčními prvky, které míří nad rámec třídy přesně v duchu filozofie značky Opel, která se vždy snažila přinášet nejvyspělejší technologie za dostupné ceny nejširšímu okruhu zákazníků.

„Opel Mokka přebírá přednosti konvenčních velkých SUV modelů a přináší je zákazníkům v moderním kompaktním formátu,“ říká Karl-Friedrich Stracke, šéf automobilky Opel. „Mokka doplňuje modelový program automobilky Opel v rámci naší intenzivní produktové ofenzivy, která trvá už několik let. Přináší oživení do nového segmentu subkompaktních SUV modelů, který v nejbližších letech čeká výrazný růst.“


Dynamické jízdní vlastnosti

Opel Mokka spojuje funkčnost a komfort. Může být vybaven pohonem všech kol s automatickým adaptivním rozdělováním točivého momentu na jednotlivé nápravy. K pohonu slouží tři efektivní motory. Všechny manuální převodovky jsou standardně vybavené technologií Opel Start/Stop, která snižuje spotřebu zejména v městském provozu.

Nabídka zážehových motorů obsahuje čtyřválec o objemu 1,6 l s atmosferickým plněním o výkonu 85 kW (115 k) a přeplňovaný čtyřválec 1.4 Turbo o výkonu 103 kW (140 k) s nejvyšším točivým momentem 200 Nm. Nejúspornější alternativu představuje turbodiesel 1.7 CDTI o výkonu 96 kW (130 k) s nejvyšším točivým momentem 300 Nm. Motory 1.4 Turbo a 1.7 CDTI mohou být propojeny buď se 6-stupňovou manuální, nebo 6-stupňovou automatickou převodovkou.

Opel Mokka přináší nové inovativní technologie do segmentu subkompaktních SUV vozů, jako jsou např. rozličné asistenční systémy pro řidiče, založené na kamerovém systému Opel Eye nebo couvací kameru. Ergonomická přední sedadla mají certifikát německé asociace zdravotnických expertů AGR – Aktion Gesunder Rücken. Kromě velkorysého variabilního zavazadlového prostoru nabízí Opel Mokka i integrovaný záďový nosič jízdních kol Flex-Fix nejnovější generace, který je exkluzívním prvkem značky Opel.

Se všemi těmito inovativními prvky je Mokka automobilem určeným pro aktivní osobnosti s pestrým životným stylem. To odráží i jeho jméno, inspirované malými, oválnými zrnky kávy prestižní odrůdy Coffea Arabica. Mocca káva je kultivovaná, má výrazný charakter a je plná energie – stejně, jako Opel Mokka, který je vitálním kompaktním automobilem s výrazným charakterem.
Výrazný design SUV kombinovaný s vylepšenou funkčností

Modelem Mokka se filozofie designu značky Opel, charakterizovaná jako „sochařské umění ve spojení s německou precizností“ přenáší do nového segmentu subkompaktních SUV modelů. Opel Mokka má výrazný vzhled díky elegantním liniím, atletické rysy karoserie mu dodávají sportovní charakter. Energický náboj dodává karoserii typická „čepel“ modelů Opel na boku, táhnoucí se směrem dozadu. Sportovní charakter modelu Mokka umocňuje zvětšená světlá výška v kombinaci se širokým rozchodem 1540 mm. Robustní vzhled dále zvýrazňují 18-palcová kola z lehké slitiny, která jsou standardním prvkem výbavy verzí Enjoy a Cosmo.

Interiér nového modelu Mokka prezentuje typické hodnoty značky Opel, jakými jsou variabilita a vysoká funkčnost. V kabině je až 19 odkládacích prostorů, sklopením děleného opěradla zadního sedadla se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1372 litrů. Přepravní možnosti modelu Opel Mokka lze rozšířit integrovaným nosičem jízdních kol Flex-Fix nové generace, který perfektně podporuje aktivní životní styl. Opel je jediným automobilovým výrobcem, který nabízí takovýto systém. Ergonomicky optimalizovaný nosič je plně integrovaný do zadního nárazníku, dá se z něj jednoduše vytáhnout jako zásuvka a umožňuje přepravu až třech bicyklů.

Pohon všech, nebo jen předních kol, exkluzivní technologie

Nový Opel Mokka může být vybaven pohonem pouze předních, nebo všech čtyř kol. V zájmu snížení spotřeby paliva systém pohonu všech kol normálně přenáší točivý moment jen na přední kola a k zadním kolům jej pouští v situacích, kdy je toho třeba pro zlepšení trakce a jízdních vlastností. Pohon všech kol zvyšuje stabilitu a bezpečnost modelu Opel Mokka a zlepšuje jeho schopnosti při jízdě po nezpevněných cestách.

Mezi standardní prvky, zlepšující jízdní vlastnosti všech verzí modelu Opel Mokka, patří mj. elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control), systém regulace trakce TC (Traction Control) i systémy pro usnadnění rozjezdů do kopce HAS (Hill Start Assist) a pro bezpečné sjíždění strmých svahů HDC (Hill Descent Control).

Opel Mokka přináší do segmentu subkompaktních SUV nové inovativní technologie. Patří k nim adaptivní světlomety AFL+ (Advanced Adaptive Forward Lighting), které výrazně zvyšují aktivní bezpečnost. Světlomety AFL+ vycházejí ze třetí generace bi-xenonových světlometů a obsahují i asistenční systém dálkových světel HBA (High Beam Assist). K dispozici je i kamerový systém Opel Eye nové generace. Ten tvoří základ pro nejrůznější asistenční systémy, jako je např. systém výstrahy při nechtěném vyjetí z jízdního pruhu LDW (Lane Departure Warning) nebo systém „čtení“ dopravních značek Traffic Sign Recognition druhé generace. Žádný jiný subkompaktní SUV model neposkytuje takovéto systémy, zvyšující bezpečnost i jízdní komfort.

Opel Mokka se začne prodávat koncem roku 2012.

 

Tisková zpráva/-PS-

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru