U pražského Rudolfina na náměstí Jana Palacha se třetí zářijovou sobotu (17. 9.) v ranních hodinách rozezněl netradiční koncert. A jak již samotný název akce napovídá, marně byste v tu chvíli hledali v okolí této novorenesanční budovy byť jen smyčcový kvartet. O požitek, který lahodil nejen uchu automobilového nadšence, se postaralo celkem 27 youngtimerů a veteránů. Z nastartovaných dvanáctiválců, osmiválců či šestiválců běhal doslova mráz po zádech… a věřte, že to nebylo způsobeno oním chladnějším počasím, které v tento den panovalo.

Přípravy na 2. ročník mezinárodního závodu a jízdy elegance klasických vozů MATTONI ENGINE CARLSBAD CLASSIC byly započaty technickou přejímkou a slavnostní zahajovací večeří již v předvečer spanilé jízdy, jejímž cílem byly západočeské Karlovy Vary.

V sobotu dopoledne se pak účastníci akce přemístili z náměstí Jana Palacha do Bubenče, kde byla letošní spanilá jízda oficiálně odstartována. Posádky se na desítky kilometrů dlouhou trasu vydávaly v minutových intervalech, a to dle slepé mapy, na které byla označena pouze kilometráž bez uvedení místních názvů.

 

A letošní startovní listina byla vskutku rozličná – od vozů s početným koňským stádem pod kapotou, po vozy oplývající v době svého vzniku luxusem. Své zastoupení ve startovním poli mělo také Česko, chcete-li bývalé Československo. Byla jím trojice kopřivnických vozů: z Polska dorazivší Tatra 613-3, první generace Tatry 603 a nejstarším exemplářem pak byla Tatra 87, s níž se zúčastnil bývalý generální ředitel Karlovarských minerálních vod Antonio Pasquale. Nejednoho vlastence při pohledu na tyto krasavice jistě zahřálo u srdce, ale věřte, že v jejich stínu se neztratila ani řada jiných zúčastněných vozů. Jmenovitě například mrštný Renault Alpine A110, netradiční Citroën SM s motorem Maserati, žíznivé Ferrari Testarossa, klasické Porsche 356A 1600 Coupe, luxusní Mercedes-Benz 280 SE Cabrio (W111) či svalnatý Shelby Mustang GT350.


-LH-