Nová Honda Civic, která byla představena v září na autosalonu ve Frankfurtu, byla vyvinuta speciálně pro evropský trh.  Tento model bude nabízen výhradně jako pětidveřový hatchback a bude konkurovat ostatním vozům v C-segmentu. Prodej nového modelu bude zahájen počátkem roku 2012.

Úsilí společnosti Honda v oblasti bezpečnosti dobře vyjadřuje slogan „Bezpečnost pro každého“; tím se míní bezpečnost pro řidiče, cestující, chodce i další účastníky silničního provozu. To bylo cílem konstruktérů i v případě nové Hondy Civic.

 

„Společnost Honda disponuje moderním testovacím centrem pro provádění crash-testů, které se nachází v japonském městě Tochigi. Zde byl nový Civic podroben nárazovým zkouškám, při kterých byly testovány kolize s vozidly různých velikostí a hmotností, pod různými úhly a při různých rychlostech. Chtěli jsme se ujistit, že našim zákazníkům poskytneme nejvyšší možnou bezpečnost v reálném provozu.“ vysvětluje Mitsuru Kariya, vedoucí vývoje nového modelu.

Jednou z cest, jak se tohoto cíle podařilo dosáhnout, je konstrukce karoserie s technologií nárazové kompatibility ACE (Advanced Compatibility Engineering), která je tvořena polygonálním rámem umístěným na přídi, jehož úkolem je zabránit deformaci kabiny tím, že síly vznikající při nárazu rozptýlí mimo prostor pro cestující.

„Stejně důležitá, jako technologie chránící vás při nehodě, je i technologie pomáhající nehodám předcházet,“ říká Kariya. „Poprvé se u modelu Civic v Evropě představuje systém pro zmírňování následků kolize (CMBS).“ Tento systém sleduje vzdálenost od vozidla vpředu a rychlost přibližování obou vozidel. Navíc dokáže řidiče upozornit na hrozící nebezpečí srážky a v případě, že je nehoda nevyhnutelná, pomáhá zmírnit její následky.

Nový Civic je také vybaven důmyslnými prvky k ochraně chodců. „Jsem velmi hrdý na to, že vozy Honda mají pověst jedněch z nejbezpečnějších automobilů z hlediska ochrany chodců. Na tuto oblast se konstruktéři zaměřili i při vývoji nové Hondy Civic,“ říká Julian Warren, vedoucí bezpečnostní inženýr. Mezi řešení určená k ochraně chodců patří čepy stěračů zkonstruované tak, aby se při nárazu odlomily, či úchyty předních blatníků pohlcující energii.

Tisková zpráva/-PS-